قلبي في هذه القلوب التي تندثر وتسقط من كسرة الآلام

بحبــــك أوي ووحشتني


ده أغلى إنسان عندي ربنا يرحمه يارب ويدخل فسيح جناته


وحشتني أوي أوي أوي يا عمو :(:(:(


ياريت كل انسان يزور مدونتي يقرأ له الفاتحة

ربنا يرحمه يارب هو وكل موتى المسلمين

آمين يارب العالمين


My Uncle >>> Love U

My Uncle >>> Love U

Saturday, December 5, 2009

لوحدك ولا... لاء

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بسم الله الرحمن الرحيم


لوحدك ولا ... لاء


http://qasg.jeeran.com/%D8%A7%D9%84%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82%20%D8%B7%D9%88%D9%8A%D9%84.jpg



ليلة بها لحظات شروق يليه غروب ، حياة قاسية وأخرى حالمة
أعتقد أنها حياتي بل حياة الكثير ممن يتمنون ان يعيشوا الحب حياة وليست لحظات
تناثر غريب للكلمات .. وطريق يظهر أمامي
يضيق فيضيق ويزيد في انكساره حتى لا أحتمل المضيق

يظهر منحنى لم أستطع القفز، يصرخ جوايا صوت اقفزي ... لاء طبعا هو أنا هبله ممكن أقع
اقفزي .... لا ياسيدي العمر موش بعزقه

أخاف الوقوع ولكن لابد من تكملة الطريق..
سحابة تظهر فوق رأسي يشوبها لون أسود قاتم وكأن حريق ودخان أسود غذائها
لست ممن يدخنون ولم أقوَ على تحمل الدخان، اتسع الطريق وابتعد المنحنى وازداد الطريق ظلاما

واضح إن السحابة وقعت على الأرض

ما العمل ؟

كيف سأكمل وحدي الطريق؟

ولماذا الظلمة تكون مساري؟

لم أعشق الحياة لأنها لم تعشقني


http://www11.0zz0.com/2009/05/29/16/975763211.jpg

لكن هل ستستمر ، أعتقد أن الظلام واقع لي ولما لا فأنا معظم الوقت أغلق نور حجرتي ولم أتحمل ضوء الشمس

حتى في قسوة البرد عند ظهورها ... بقفل البلكونة

لا زلت أسير ولا أحتمل الطريق فأشعر أنه يقبض على صدري رغم اتساعه

سأنظر في الساعة .. طيب إزاي هو أنا شايفه الطريق لما أشوف عقارب الساعة

ما العمل ؟

تقترب السحابة السوداء فوق رأسي ... عايزة أقولها تبعد شويه وتجيبلي شوية ضوء عشان أكمل الطريق

حالة ذهول ظهرت داخلي لقد ظهر المنحنى مرة أخرى

ولكن هل ظهوره يعني أنه لابد من وجود النور بعده فلما لا قد يكون إشارة لشيء ما أو دلالة على شيء ولكني أخاف

ولأنني أعشق الشاي برغم ضرره الواضح عليا إلا أنني لازلت أشربه .. واضح إن العناد لسه فيا

وجدت نفسي أنظر لتلك المج الذي دوما أشرب فيه كل شيء ولا يقربه أحد

يااااه حتى المج أسود جدا من جوه برغم لونه الكحلي الغامق

ووجدتني أفكر في تلك الجملة التي لا زلت أرددها بسؤال

هو ليه دايما لما بشوف تفل الشاي بعد ما بخلص شربه بحس أن أنا اللي مفرومة أوي كده زي التفل

والمؤكد إنه لا يمكن إصلاحه يمكن تجميعه .. لكن لم يتم تركيبه ليشكل جسد واحد غير متجزأ

ياترى إيه السبب

http://www.friendsoflight.com/pg/data/500/dream.jpg

أحيانا يقال عني أني سادية أعشق تعذيب ذاتي .. يمكن عشان تعبت من غدرها بيا

لما تطمني للدنيا وبعدين تضحك عليا

حتى دي سألت نفسي عليها ضحكتي فعلا حلوة جدا بس في حاجه جوايا بقت بتخنقها

وفكرت تاني لقيتني بقول :-

هل مريم تحب مريم أم تكرهها

ما انا لما حبيتها اتوجعت

ولما بعدت عنها اتوجعت

بس لقيتني بقولها بحبك وإنتي مع الناس وبكرهك وإنتي لوحدك

هو إنتي فعلا لوحدك ولا ... لاء

http://www.g-unleashed.com/forums/uploads/1213902656/gallery_0_1_7375.jpg