قلبي في هذه القلوب التي تندثر وتسقط من كسرة الآلام

بحبــــك أوي ووحشتني


ده أغلى إنسان عندي ربنا يرحمه يارب ويدخل فسيح جناته


وحشتني أوي أوي أوي يا عمو :(:(:(


ياريت كل انسان يزور مدونتي يقرأ له الفاتحة

ربنا يرحمه يارب هو وكل موتى المسلمين

آمين يارب العالمين


My Uncle >>> Love U

My Uncle >>> Love U

Thursday, May 29, 2008

حضـــــن الحنـــــــــان


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



بسم الله الرحمن الرحيم



بداية كلنا بنحب أمهاتنا وطبعا بتكون مميزة عن الأب والدين نفسه ميزها وعظم مكانتها الموضوع ده كتبته باحساس أول مرة أحسه في حياتي لحد
وعمري ما كنت مبسوطة بأي احساس زي احساسي بالوصف اللي فضل عايش جوايا

بدأ الاحساس ده في نوفمبر 2007 وشاء ربي يزيد مهما مرت عليه أيام وشهور لا يأتي عليه أية شوائب أبدا بل يزيد عمق وحبا في قلبي احساس حسيته بشكل مختلف جعلني أشعر بشيء غريب ولأول مره بحياتي أشعر به ولكني كنت سعيدة به لأنه نما داخلي وأصبح له فروع أقدسها وقبل نومي لابد من سردها والتحدث معها وكأنهم بجانبي

أنا موش عارفة غير إني لقيت نفسي في يوم بكتب الكلام ده وقت الفجر بحب أمي جدا وكلام الدنيا موش يقدر أي حد يعبر بيه عن حب الأم بس اللي خلاني أبكي وأنا بكتبه إني تخيلت الأم التي جعلتني أكتب فيها هذا الكلام بنبرة صوت ترن بأذني عنها كل ليلة إلى ذلك الوقت بصوت أحببته تمنيت أن أزرع داخله كلمة سعادة للأبد وأبعد أي احساس مؤلم عن هذا الصوت لصورة أحدثها دائما في صحوي ومنامي

أنا موش عارفه بقول الكلام ده ليه بس بجد أنا كل مرة قبل ما أنام يعود إليا هذا الصوت ويجعلني أبكي لأني تمنيت أن يكون مكاني وانا مكانه لأنني لم أستطع سماع هذا الصوت تعبان أو مخنوق او حتى يبكي لم أستطع رؤيته يتألم أو يقول حتى آه
فحينما أنظر إلى صورة هذا الصوت أشعر بشيء غريب فأتمنى لو لم يتألم بعمره أبدا وليكون لي الألم وله السعادة

ولذلك وجدت نفسي أقول احساسي بانسانة لم يشأ القدر أن يجعلني أراها وأحادثها ولكني أحببتها جدا من كلام قلب جوه قلبي


حضــــــن الحنــــــان



بحبها والقلب نابض باسمها والدفا كله بحضنها

ماهي وردة دنيتي والضحكة منها تمسح دمعتي

خوفها حنية عليا صوتها ساكن فيا دي هي كل ما ليا

وفداها ضي عينيا

دي أمي يا ناس دي حكاية برسمها في كل رواية

بشكيلها وبتشكيلي بحكيلها وبتحكيلي

ببكي وبتدعيلي يبقى لي بيت في الجنة

دي الدعوة بصوتها غنوة ألحانها حب ليا

كلماتها شوق وحنية ومعاها تتفتح كل أبواب السما ليا

ده ديني كرمها وربي عظمها

وقال أمك حضن يضمك بالحنان قلب يغذيك بالأمان

ودعوة تحرصك من غدر الزمان